14 Лют 2020

Сат Бір Халса — йога для дітей: за чи проти?

Хедлайнер Carpathian Yoga Fest 2020 Сат Бір Халса, доцент кафедри медицини при медичній школі Гарварда в Жіночій клініці імені Брігема в Бостоні впродовж останніх 15 років постійно працює над дослідженнями з йоги, особливо над йогатерапією ДВК-синдрому (дисемінована внутрішньосудинна коагуляція). Також протягом декількох років він працює над темою йоги в державних школах. Наразі вже є достатньо досліджень, які показують як заняття йогою впливають на нашу психофізіологію, на наші дії, психічний стан, фізичні тіла та, навіть, на нашу поведінку.

Сат Бір Халса: «Я люблю розмірковувати про це, як про перехід крізь декілька різних видів діяльності. Через положення тіла, дихання та методики релаксації ми маємо прямий вплив на фізичне тіло — люди вдосконалюють гнучкість, координацію, м’язову силу, баланс. Це все призводить до фізичної самоефективності (віри у власні сили). Іншим компонентом, який змінюється, є те, що ми називаємо саморегуляцією. Це можливість людини контролювати внутрішній стан та дві сфери, які є справді важливими з точки зору такого виду контролю — саморегуляція стресу та саморегуляція емоцій. Багато доказів та багато досліджень щодо переваг йоги були проведені на дорослих. Тепер виникає питання чи можуть діти займатись йогою та чи буде користь від йоги такою ж.

Як і багато інших напрямків йоги, цей напрямок є тільки на початкових етапах. Ще не проведено стільки ж досліджень, проте ті дослідження, які ми вже маємо, насправді дуже підтримують ідею того, що йога є ефективною для дітей і діти можуть нею займатись. Не тільки займатись йогою з дітьми, але й використовувати її з точки зору клінічних умов і працювати з різними хворобами, такими як діабет, депресія чи тривога. Багато звітів показують, що ці діти можуть отримати таку ж користь і досягнути такого ж прогресу, якого досягають дорослі. Тож ми знаємо, що йога є функціональною і її можна застосовувати на дітях.

Запровадивши йогу в шкільному житті з нормативною кількістю дітей, я вважаю, ми можемо спостерігати такі ж позитивні зміни: поліпшення настрою, поліпшення саморегуляції, поліпшення уваги, поліпшення в поведінці. Були проведені деякі якісні дослідження, в яких ми запитали дітей про те що в їхньому житті відбулося як наслідок занять йогою. Ми отримали розповіді, які насправді відображають ці зміни поведінки. Наприклад, одна дитина, яка брала участь в нашому дослідженні, повідомила, що вона почала вживати менше фастфуду, менше солодощів та морозива. І тут потрібно взяти до уваги те, що ми не навчали правилам харчування та не складали рекомендацій щодо дієт. Це все до них прийшло як результат занять з йоги і, ймовірно, через це підвищились свідомість та розуміння свого тіла. Ми бачимо ознаки позитивної зміни поведінки та, що є найважливішим, контролю над стресом та емоціями. Наприклад, одна з речей, яку діти вивчають дуже швидко є дихальні техніки. Вони повідомляють, що використовують дихальні техніки перед екзаменом, і це допомагає їм краще виконувати завдання. Вони користуються дихальними техніками, коли сердиті на своїх братів чи сестер.  Замість того, щоб накричати на них, діти глибоко вдихають декілька разів, заспокоюють себе і продовжують спілкуватися раціональніше, не роблячи з мухи слона через свої емоційні взаємодії. Ці техніки є життєво важливі та ефективні для дітей. Вони можуть змінити шкільне середовище.

В одній школі ми фактично проводили заняття з йоги протягом декількох років. Ми створили фокус-групу разом із шкільною адміністрацією. Школа, звісно ж, практикувала йогу роками і тепер це все розвинулось до рівня певної культури школи. Один з коментарів від шкільного психолога стверджував, що йога робить їхню школу кращим місцем.

Насправді те, що відбувається тут — це покращення функціональних властивостей цих дітей у всіх аспектах: емоційному, фізичному, розумовому, духовному. Ми бачимо зміни цілих груп, цілі класи вдосконалюються. А оскільки цілий клас вдосконалюється, а таких класів багато, тож вся школа поліпшується, і так далі, і так далі. Я маю на увазі, що якщо ми подивимось на впровадження йоги в школах глобально, я переконаний в тому, що ми побачимо покращення якостей людей, які випускаються з наших шкіл.»

Сат Бір Халса вже багато років досліджує вплив йоги на організм людини, Є головою наукового програмного комітету щорічного симпозіуму з досліджень йоги. Він провів клінічні дослідження, в яких оцінював вплив йоги при безсонні, посттравматичному стресовому розладі, хронічному стресі та тривожних розладах, як у громадській школі, так і в професійних умовах.

0 Коментарів

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.

*

code